Nova raziskava zavoda IAB Slovenija razkriva, da so orodja generativne umetne inteligence že močno vpeta v marketinške procese, predvsem za generiranje besedil.
Pri IAB Slovenija v sodelovanju z raziskovalno družbo Arhea že nekaj let spremljamo MarTech in AdTech orodja v Sloveniji. Prvič smo raziskavo izvedli leta 2021 in nato 2023 in zdaj 2025. Tokrat smo v anketo prvič vključili tudi vprašanja o uporabi generativne umetne inteligence.

Rezultati kažejo, da orodja generativne umetne inteligence uporablja že dve tretjini anketiranih, pri čemer jih je skoraj polovica ta orodja že vključila v redne procese. Preostali plačljiva orodja še testirajo ali pa si pri določenih nalogah pomagajo z brezplačnimi različicami.

Glavni namen uporabe ostaja generiranje vsebin, sledijo prevajanje in kreativne naloge. V primerjavi s tujino pa nekoliko zaostajamo pri uporabi za obdelavo podatkov in analitiko, saj je ta pri nas šele na petem mestu.
Še vedno velja, da tipično podjetje -tj. podjetja, iz katerih prihajajo marketinški strokovnjaki- uporablja pet MarTech rešitev (t.i. MarTech stack), med katerimi so najpogosteje orodja za množično pošiljanje elektronskih sporočil.
Postanite član IAB panela, sodelujte v raziskavah in si pridobite vpogled v stanje in trende marketinga v Sloveniji.
za ekskluzivni dostop do raziskav.

