Podjetje Pro Plus je uvedlo zunanjo platformo za upravljanje piškotkov in soglasij uporabnikov, s čimer je izboljšalo skladnost z zakonodajo o varstvu podatkov ter optimiziralo uporabniško izkušnjo. Kako je potekala izbira in katere kriterije zasledovali, nam je na letošnjem skupnem dogodku IAB Slovenija, DMS in Info Hiše - Mapiranje marketinške skladnosti 2025, zaupala Tanja Picek.
Prehod na zunanjo rešitev
Pro Plus, znan po razvoju lastnih digitalnih platform, se je odločil, da za upravljanje piškotkov in soglasij na svojih številnih spletnih mestih uporabi zunanjega ponudnika. Po temeljiti analizi trga in pogovorih z več ponudniki, med njimi OneTrust, Piwik in Didomi, so izbrali slednjega. Po besedah Tanje Picek je odločitev pomenila pomemben premik v njihovi strategiji, saj so prvič uporabili rešitev, ki ni plod lastnega razvoja.
Razlog, da izberejo eno izmed že uveljavljenih rešitev je bil čas, kompleksnost in viri, ki bi jih bilo potrebno zagotoviti za kompleksen razvoj lastne rešitve, s katero bi na enem mestu obvladovali upravljanje piškotkov in soglasij na več kot 10 spletnih medijih pod okriljem medijske hiše Pro Plus.
Ključni kriteriji izbire
Pri izbiri ustrezne platforme so sledili naslednjim kriterijem:
Reference: Kakšne so izkušnje in uspehi ponudnikov.
Upravljanje na različnih napravah in dobra izkušnja uporabnika: Možnost enostavnega upravljanja na vseh napravah ob tem, da ne trpi izkušnja uporabnika.
Skladnost z IAB TCF: Rešitev mora podpirati Transparency and Consent Framework (TCF), mednarodno sprejet standard IAB.
Centralizirano upravljanje: Možnost upravljanja z enega mesta z vključenimi vsemi napravami.
Podpora oglaševalskim partnerjem: Zagotovljena je morala biti podpora ne le Pro Plus temveč tudi ključnim oglaševalcem.
Redno posodabljanje in revizijska sled: Obvezno zagotavljanje sledljivosti sprememb.

Zahteve pooblaščene osebe za varstvo podatkov (DPO)
Odgovorna oseba za skladnost podjetja Pro Plus je med drugim zahtevala tudi:
Podpis pogodbe o varovanju osebnih podatkov.
Obdelavo podatkov izključno znotraj EU (strežniki in podizvajalci za obdelavo morajo biti v Evropi).
Zaveza za sledenje in implementacijo zakonodajnih smernic in zagotavljanje revizijske sledi.
Konkurenčne platforme po Gartnerju
Če tudi vi razmišljate o zunanjem partnerju, si poleg francoske rešitve Didomi velja pogledati tudi druge primerljive platforme za upravljanje zasebnosti. Gartner med njimi izpostavlja: ameriški rešitvi OneTrust in TrustArc, danski Cookiebot, švedski ConsentManager in francoski Piwik.
Zaključek
Izbira zunanje rešitve za upravljanje piškotkov je za Pro Plus predstavljala pomemben korak k izboljšanju skladnosti z zakonodajo o varstvu podatkov in izboljšanju uporabniške izkušnje. Didomi se je izkazal kot zanesljiv partner, ki izpolnjuje vse njihove zahteve in pričakovanja.
Podjetja, ki razmišljajo o uvedbi podobnih rešitev, lahko izbirajo med različnimi platformami, od katerih ima vsaka svoje prednosti in posebnosti, predvsem pa niso poceni. Ko si postavimo jasen cilj in kriterije izbire ter izračunamo ceno lastnega razvoja in tveganj, ki smo jim podvrženi zaradi kompleksnosti upravljanja in spremembam zakonodaje v prihodnosti, postane izbira lažja, investiranje v zunanjo rešitev pa bistveno bolj smotrn tudi za upravo in lastnike.

Zapisala
Nataša Smirnov
Raziskave in analize trga, IAB Slovenija