Umetna inteligenca v službi človeške domišljije
Težko najdem panogo, ki je planila po zadnjem trendu umetne inteligence tako kot je to storil digitlani marketing. No ja, lahko rečemo kar marketing v celoti, ki ga s pridom izrablja za namen prodaje. Le nekaj mesecev po prvem valu navdušenja, ki ga je sprožila nova verzija ChatGPT-ja, že skoraj vsa orodja temeljijo na UI :) Da bi razumeli, kaj pravzaprav kupujemo in uporabljamo, je treba razumeti, za kaj pravzaprav gre. Zato sem puskusil trende UI razložiti v naslednjih nekaj vrsticah.
V večini primerov, ki jih zadnje čase lahko opazimo, sodijo rešitve/orodja v skupino LLM (language larning models). Gre za orodja, ki so del raziskovanja širšega področju umetne inteligence in temljijo predvsem na razumevanju jezika. Povzročili so pravi velkiki šok za vse nas in celotno industrijo, saj zares omogočajo prvo pravo pogovarjanje z računalnikom. Mislim, da je tovrstno razumevanje potrebno, tako za razumevanje razvoja kot tudi za pravilno uporabo tovrstnih tehnologij.
Nataša me je denimo zadnjič opozorila, da je pri ChatGPT-ju potrebno biti pozoren, ker ta servis veliko govori :) Uporablja namreč LLM modele in tipe, ki jih imenujejo Generative AI. Zato rad govori z vami, saj se na eni strani uči jezika in hkrati dvosmernega komuniciranja. A to je le eden od načinov generiranja vsebine. Tu so še druge možnosti kot npr. generiranje slike (Dall-E, Midjourne), videa (Synthesia), glasbe (Magenta) itd.
Povedano drugače, gre za orodja, ki nam omogočajo, da računalniku naročimo v našem jeziku, da ta spiše besedilo, pesem ali glasbo, izdela sliko, ustvari model, spletno mesto, napiše kodo ali nam odgovori na vprašanje. Karkoli si že želimo. Prihrani nam čas, predvsem v fazi raziskovanja in zato ni čudno, da ga imamo v marketingu tako radi :)
Mene mogoče najbolj fascinira dejstvo, da so ti modeli naučeni na podlagi človeških vzorcev, zato se lahko dokaj hitro približajo nečemu, kar imamo nekako "v glavi". Tak primer je raziskovanje kreativnega direktroja Erika Groze, ki je prej omenjenim orodjem naročil, da izdelajo ideje za co-branding Ikee in Patagonie. Poleg tega, da so izdelki videti res dobro, je meni najbolj presentljivo dejstvo, da sem si jih sam predstavljal točno tako, še preden sem jih zares videl.
Najbrž so tudi zato ta orodja tako uporabna. A ne pozabimo! Še vedno jih poganja človeška želja po raziskovanju. Kar nazorno pokaže tudi naslednja študija primera, ki so nam jo zaupali kolegi iz agenice Bold.Group. Izredno dober prikaz načtovanja, ki ga vodi strateško razmišljanje, pri tem pa mu pomagajo zgoraj omenjena orodja