top of page
  • radanovicmasa2

Umetna inteligenca šŸ¦¾ - Kaj zares je in kako jo uporabiti?

Umetna inteligenca v službi človeŔke domiŔljije

Težko najdem panogo, ki je planila po zadnjem trendu umetne inteligence tako kot je to storil digitlani marketing. No ja, lahko rečemo kar marketing v celoti, ki ga s pridom izrablja za namen prodaje. Le nekaj mesecev po prvem valu navduÅ”enja, ki ga je sprožila novaĀ verzija ChatGPT-ja, že skoraj vsa orodja temeljijo na UI :) Da bi razumeli, kaj pravzaprav kupujemo in uporabljamo,Ā je trebaĀ razumeti, za kaj pravzaprav gre. Zato sem puskusil trende UIĀ razložiti v naslednjih nekaj vrsticah.


V večini primerov, ki jih zadnje čase lahko opazimo,Ā  sodijo reÅ”itve/orodja v skupinoĀ LLMĀ  (language larning models).Ā Gre za orodja, ki soĀ del raziskovanja Å”irÅ”egaĀ področju umetne inteligence inĀ temljijo predvsem na razumevanju jezika. Povzročili so pravi velkiki Å”ok za vse nas in celotno industrijo, sajĀ zares omogočajoĀ prvo pravoĀ pogovarjanje z računalnikom. Mislim, da je tovrstno razumevanje potrebno, tako za razumevanje razvoja kot tudi za pravilno uporabo tovrstnihĀ tehnologij.


NataÅ”a me je denimo zadnjič opozorila, daĀ je pri ChatGPT-ju potrebno biti pozoren, ker ta servis veliko govori :) Uporablja namrečĀ LLM modele in tipe,Ā ki jih imenujejoĀ Generative AI. Zato rad govori z vami, saj se na eni strani uči jezika in hkrati dvosmernega komuniciranja.Ā Ā A to je le eden odĀ načinovĀ generiranja vsebine. Tu so Å”e drugeĀ možnosti kot npr. generiranjeĀ slike (Dall-E, Midjourne), videaĀ (Synthesia),Ā glasbe (Magenta)Ā itd.Ā 


Kako bi izgledalo sodelovanje med Ikeo in Patagonio?
Kako bi izgledalo sodelovanje med Ikeo in Patagonio?

Povedano drugače, gre za orodja, ki nam omogočajo, da računalniku naročimo v naÅ”em jeziku, da ta spiÅ”e besedilo, pesemĀ aliĀ glasbo, izdela sliko, ustvari model, spletno mesto,Ā napiÅ”eĀ kodo aliĀ nam odgovori na vpraÅ”anje.Ā Karkoli si že želimo. Prihrani nam čas,Ā predvsem v fazi raziskovanja in zato ni čudno, da ga imamo v marketingu tako radi :)


Mene mogoče najbolj fascinira dejstvo, da so ti modeli naučeni na podlagiĀ ÄloveÅ”kih vzorcev, zato se lahko dokaj hitro približajo nečemu, kar imamo nekako "v glavi". Tak primer je raziskovanje kreativnega direktroja Erika Groze, ki je prej omenjenim orodjem naročil, da izdelajo ideje za co-branding Ikee in Patagonie. Poleg tega, da so izdelki videti res dobro, je meni najbolj presentljivo dejstvo, da sem si jih sam predstavljal točno tako, Å”e preden sem jih zares videl.Ā 


Najbrž so tudi zato ta orodja tako uporabna. A ne pozabimo! Å e vednoĀ jih poganja človeÅ”ka željaĀ po raziskovanju. KarĀ nazorno pokaže tudi naslednja Å”tudija primera, ki so nam jo zaupali kolegi iz agenice Bold.Group. Izredno dober prikazĀ načtovanja, ki ga vodi strateÅ”ko razmiÅ”ljanje, pri tem pa mu pomagajo zgoraj omenjena orodja


barcaffe velikonočna kreativa


0 views

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page