Umetna inteligenca v službi ÄloveÅ”ke domiÅ”ljije
Težko najdem panogo, ki je planila po zadnjem trendu umetne inteligence tako kot je to storil digitlani marketing. No ja, lahko reÄemo kar marketing v celoti, ki ga s pridom izrablja za namen prodaje. Le nekaj mesecev po prvem valu navduÅ”enja, ki ga je sprožila novaĀ verzija ChatGPT-ja, že skoraj vsa orodja temeljijo na UI :) Da bi razumeli, kaj pravzaprav kupujemo in uporabljamo,Ā je trebaĀ razumeti, za kaj pravzaprav gre. Zato sem puskusil trende UIĀ razložiti v naslednjih nekaj vrsticah.
V veÄini primerov, ki jih zadnje Äase lahko opazimo,Ā sodijo reÅ”itve/orodja v skupinoĀ LLMĀ (language larning models).Ā Gre za orodja, ki soĀ del raziskovanja Å”irÅ”egaĀ podroÄju umetne inteligence inĀ temljijo predvsem na razumevanju jezika. PovzroÄili so pravi velkiki Å”ok za vse nas in celotno industrijo, sajĀ zares omogoÄajoĀ prvo pravoĀ pogovarjanje z raÄunalnikom. Mislim, da je tovrstno razumevanje potrebno, tako za razumevanje razvoja kot tudi za pravilno uporabo tovrstnihĀ tehnologij.
NataÅ”a me je denimo zadnjiÄ opozorila, daĀ je pri ChatGPT-ju potrebno biti pozoren, ker ta servis veliko govori :) Uporablja namreÄĀ LLM modele in tipe,Ā ki jih imenujejoĀ Generative AI. Zato rad govori z vami, saj se na eni strani uÄi jezika in hkrati dvosmernega komuniciranja.Ā Ā A to je le eden odĀ naÄinovĀ generiranja vsebine. Tu so Å”e drugeĀ možnosti kot npr. generiranjeĀ slike (Dall-E, Midjourne), videaĀ (Synthesia),Ā glasbe (Magenta)Ā itd.Ā
Povedano drugaÄe, gre za orodja, ki nam omogoÄajo, da raÄunalniku naroÄimo v naÅ”em jeziku, da ta spiÅ”e besedilo, pesemĀ aliĀ glasbo, izdela sliko, ustvari model, spletno mesto,Ā napiÅ”eĀ kodo aliĀ nam odgovori na vpraÅ”anje.Ā Karkoli si že želimo. Prihrani nam Äas,Ā predvsem v fazi raziskovanja in zato ni Äudno, da ga imamo v marketingu tako radi :)
Mene mogoÄe najbolj fascinira dejstvo, da so ti modeli nauÄeni na podlagiĀ ÄloveÅ”kih vzorcev, zato se lahko dokaj hitro približajo neÄemu, kar imamo nekako "v glavi". Tak primer je raziskovanje kreativnega direktroja Erika Groze, ki je prej omenjenim orodjem naroÄil, da izdelajo ideje za co-branding Ikee in Patagonie. Poleg tega, da so izdelki videti res dobro, je meni najbolj presentljivo dejstvo, da sem si jih sam predstavljal toÄno tako, Å”e preden sem jih zares videl.Ā
Najbrž so tudi zato ta orodja tako uporabna. A ne pozabimo! Å e vednoĀ jih poganja ÄloveÅ”ka željaĀ po raziskovanju. KarĀ nazorno pokaže tudi naslednja Å”tudija primera, ki so nam jo zaupali kolegi iz agenice Bold.Group. Izredno dober prikazĀ naÄtovanja, ki ga vodi strateÅ”ko razmiÅ”ljanje, pri tem pa mu pomagajo zgoraj omenjena orodja