Letos sva imela z Natašo velike izzive pri pripravi akademije na temo trendov, saj jih je res veliko. Poleg tistih "modernih", kot so umetna inteligenca in njen vpliv na ustvarjanje in objavo vsebine, so tu še mnogi drugi trendi, ki niso nič manj močni. Zato smo pri IAB Slovenija pripravili poročilo, ki povzema nekaj takih.
Dosegljivo je na naslovu www.iab.si/trendi in bo tam ostalo vse do poročila o trendih za novo obdobje. Podobno kot za poročilo Martech, si ga lahko dodate med priljubljene v brskalniku in ga kadarkoli obiščete.
Vplivneži
Nedvomno gre za enega močnejših trednov, tako v Sloveniji kot v tujini, kjer uporabniško kreirane vsebine še dodatno spodbuja splošna rast uporabe videa. In prav vplivneži so tisti, ki praviloma ustvarjajo konceptualno premišljene in izvirne video vsebine. Te pritegnejo pozornost in predstavljajo pomemben glas blagovne znamke v splošni inflaciji informacij. Zato ni čudno, da investicije v vplivneže že nekaj let rastejo hitreje kot investicije v oglaševanje znotraj samih družbenih omrežjih.
Ob tem je pomembno izpostaviti dvoje. Najprej, krepijo se tudi video vsebine tradicionalnih vplivnežev (beri medijev), o čemer bo med drugim govora na naši naslednji Akademiji. Še pomembneje pa je, da s tem del medijskih investicij uspemo zadržati doma, saj sredstva za vplivnostni marketing praviloma ne odhajajo v tujino.
Najpomembnejši medij
Koronsko obdobje je še dodatno okrepilo splet in ga postavilo v vlogo vodilnega medijskega kanala. V tem času so se med uporabnike spleta vključili tudi mnogi starejši in tako je danes splet postal najpomembnejši medijski kanal, tako po dnevnem dosegu kot času, ki ga namenjamo medijem.
To za seboj potegne marsikatere izzive kot sta merjenje učinkovitosti in nasičenost medijskega prostora, zaradi česar je vsak dan težje doseči uporabnika. Kljub temu pa postaja vse bolj očitno, da je potrebno medijske investicije v digitalno oglaševanje pospešiti vsaj do točke, kjer bo višina investicij odsevala dejansko medijsko pomembnost spleta. Najverjetneje bodo v naslednjih letih naložbe v digitalno, iz sedanjih 40%, dosegle magično mejo 50% in tako prehitele tudi naložbe v tradicionalno televizijo.