top of page
natasasmirnov

Rast zaupanja v sodobne plačilne metode med Slovenci


Zadnja raziskava Masterindex razkriva, da postajajo plačilne kartice in mobilno plačevanje vse bolj priljubljeni načini plačevanja med Slovenci. Varnost in enostavnost uporabe sta pri tem ključni prednosti, ki vodita uporabnike k vse večji uporabi digitalnih plačilnih sistemov.


Največji porast se opaža pri plačevanju prek mobilnih denarnic in v povezavi z avtentikacijo plačil prek mobilnih aplikacij. To kaže na trend, da mobilne rešitve in varna plačila zavzemajo osrednjo vlogo pri sodobnih nakupovalnih navadah.


Plačilne kartice še naprej prevladujejo v vsakdanjem življenju Slovencev

Plačilne kartice ostajajo osrednji način plačevanja, saj jih kar 87 % Slovencev uporablja tedensko, med njimi pa skoraj 30% kartico uporabi vsak dan. S karticami opravimo tudi vse več manjših nakupov, zlasti v fizičnih trgovinah, 28% tudi na spletu. Primerjava zadnjih let tudi kaže, da brezstično plačevanje med Slovenci postaja vedno bolj priljubljeno.

Pri spletnem nakupovanju je varnost najpomembnejši dejavnik, pri čemer za dodatno preverjanje vse bolj v ospredje stopajo mobilne aplikacije in varnostne kode.


Debetne kartice vodilne, mobilna plačila pa v vzponu

Kar 89,7 % Slovencev uporablja debetno kartico, pri čemer je najbolj priljubljena Mastercard kartica, ki jo uporablja 56,3 % Slovencev.


Mobilna plačila so vse bolj uveljavljena oblika plačevanja, predvsem za nakupe v fizičnih trgovinah, na bencinskih servisih in prek spleta. Vse več Slovencev uporablja tudi plačilne sisteme prek mobilnih aplikacij, kar kaže na premik v smeri digitalizacije.

Uporaba mobilnih denarnic hitro raste. V zadnjem letu je delež uporabnikov, ki plačujejo s temi rešitvami, narasel na več kot 55 %. Zaupanje v mobilna plačila se krepi, saj bi 43 % vprašanih uporabljalo tudi aplikacije drugih ponudnikov, če so te varne in enostavne za uporabo.


Slovenski spletni ponudniki izgubljajo teren proti tujim konkurentom

Skoraj 80 % Slovencev nakupuje prek spleta, vendar raziskava ugotavlja, da slovenski spletni trgovci izgubljajo naklonjenost kupcev. Manj Slovencev opravlja nakupe v domačih spletnih trgovinah (36,2 %), medtem ko se jih vse več odloča za kupovanje pri tujih spletnih ponudnikih. Kljub temu je plačevanje s karticami pri spletnih nakupih še vedno najbolj pogosta oblika plačevanja, čeprav se povečuje tudi delež tistih, ki raje uporabljajo mobilna plačila. Teh je danes že 46 %.


Varnost kot ključna skrb pri spletnem plačevanju

Kljub rasti zaupanja v spletno nakupovanje ostajajo pri nekaterih Slovencih zadržki. Kar 40 % vprašanih ne zaupa spletnim plačilom, predvsem kot posledica pomanjkanja zaupanja v spletne trgovine in dolgotrajnih postopkov reševanja težav. Skoraj tretjina (32%) kupcev se izogiba spletnim nakupom zaradi dolgotrajnih procesov reklamacij, medtem ko jih 34 % ne zaupa opisu artiklov.


Mobilne banke prevzemajo vodilno vlogo pri osebnih financah

Uporaba mobilnih bank se je v zadnjih petih letih občutno povečala, saj jih leta 2024 uporablja skoraj 75% Slovencev.


Ta trend sovpada z naraščajočo priljubljenostjo digitalnih plačil, kar kaže na vse večjo odvisnost od mobilnih naprav pri upravljanju osebnih financ. Kljub temu pa plačilne kartice ostajajo ključno sredstvo tudi za plačevanje v tujini, predvsem zaradi večje varnosti plastičnega denarja pred gotovino, in široke sprejetosti.



100-odstotna tokenizacija e-trgovine v Evropi.

Medtem ko plačila postajajo vse bolj zapletena, se pri Mastercardu obračajo k tokenizaciji. Tokenizacija e-trgovine je postopek, ki se uporablja za varno shranjevanje in prenašanje kreditnih kartičnih podatkov med spletnimi transakcijami. Pri tokenizaciji se prvotni kreditni kartični podatki zamenjajo s posebnim digitalnim identifikatorjem (tokenom), ki nima nobenih informacij o dejanskih finančnih podatkih. To omogoča, da se občutljivi finančni podatki ne shranjujejo ali prenašajo neposredno med trgovcem in kupcem, kar povečuje varnost procesa e-trgovine in ustvarja enotno izkušnjo v vseh napravah, brskalnikih in operacijskih sistemih.


Do leta 2030 si pri Mastercardu prizadevajo doseči 100-odstotno tokenizacijo e-trgovine v Evropi, kar bo še dodatno izboljšalo varnost spletnih nakupov ter spodbudilo nadaljnjo rast e- trgovine.


Vir: Masterintex 2024


 

O raziskavi:

Masterindex je obsežna mednarodna raziskava družbe Mastercard Europe, ki v Sloveniji poteka že od leta 2009. Raziskavo je v aprilu 2024 na reprezentativnem vzorcu več kot 1.000 posameznikov s sistemom računalniško podprtega spletnega anketiranja (CAWI) izvedel Inštitut za raziskovanje trga in medijev Mediana. Namen raziskave je spoznati način uporabe plačilnih kartic in nakupovalne navade potrošnikov ter se seznaniti z njihovim pogledom na osebne finance. 

bottom of page