
V hotelu Grand Plaza v Ljubljani se je 13. februarja 2025 odvil ekskluzivni dogodek, ki ga je ob udeležbi predstavnikov Googla organiziralo podjetje Admixer Media. Na dogodku, ki so se ga udeležili strokovnjaki, predstavniki podjetij in vodilni na področju digitalnega oglaševanja, je bil predstavljen Google Ads Media Sales Representative program v Sloveniji.
Udeleženci so imeli priložnost spoznati najnovejše digitalne trende, inovativne oglaševalske rešitve in strategije, ki jih poganja umetna inteligenca. Strokovnjaki iz podjetij Google in Admixer Media so delili svoje vpoglede v ključne vidike digitalne transformacije in prihodnost oglaševanja v Sloveniji.
Google Media Sales Representative in digitalno oglaševanje v Sloveniji
"Verjamem, da bodo prihodnja leta oblikovala način našega poslovanja. Umetna inteligenca že zdaj močno vpliva na oglaševanje – od strategije do kreativnosti in orodij, ki jih uporabljamo", je dejala Irina Overko, strateška direktorica, Admixer Advertising.

"V tem obdobju je za podjetja ključnega pomena, da se učijo, prilagajajo in pripravijo na rast. Kot uradni zastopnik za medijski zakup v storitvah Google Ads v Sloveniji je podjetje Admixer Media, kot del podjetja Admixer Advertising, ponosno na svojo vlogo podpiranja podjetij v tem pomembnem obdobju. Nudimo brezplačno podporo, ekskluzivna orodja in vire, prilagojene tržnim izzivom. Naše poslanstvo je premostiti globalne inovacije z lokalno strokovnostjo in opolnomočiti podjetja, da sprostijo svoj potencial in uspejo."

Mojca Rožac, globalna programska direktorica, Admixer Media, je predstavila Google Media Sales Representative program (MSR) in pri tem poudarila njegovo vlogo strateškega partnerja za podjetja, ki želijo izkoristiti celoten potencial Google Ads platforme. Program agencijam ne predstavlja konkurenta, temveč jih dopolnjuje, saj jim zagotavlja brezplačno pomoč pri optimizaciji njihovih kampanj, lokalno podporo in strateško svetovanje. Program MSR tako podjetjem v Sloveniji pomaga dosegati merljive uspehe in jim zagotavlja, da ohranijo vodilne položaje v nenehno spreminjajočem se digitalnem okolju.

Suzanne Claassen, generalna direktorica, Vzhodna in Srednja Evropa, Google, je govorila o partnerstvu s podjetjem Admixer Media. Program Media Sales Representative je zasnovan tako, da pomaga lokalnim strankam in agencijam pri rasti njihovih podjetij. Admixer Media bo zagotavljalo izboljšano lokalno podporo in s svojim strokovnim znanjem strankam pomagalo uspevati na trgu ter nadalje izboljšati digitalni oglaševalski ekosistem v regiji.
Vloga umetne inteligence v poslovanju in oglaševanju
V današnjem hitrem digitalnem svetu dostop do aktualnega znanja in najnovejših tehnologij igra ključno vlogo pri doseganju poslovne uspešnosti. Zato se prvi dogodek podjetja Admixer Media v Sloveniji vrti okrog ene najbolj pomembnih tem na našem področju – umetne inteligence in njenega vpliva na poslovanje in družbo.

Umetna inteligenca ni več le orodje, je izjemno močna tehnologija, ki oblikuje prihodnost. Že zdaj nam pomaga, da so mesta bolj čista, zdravila cenovno ugodnejša in podnebne strategije bolj učinkovite. In to je šele začetek. Suzanne je poudarila, da pri Googlu na umetno inteligenco gledajo kot na tretji tehnološki val po internetu in mobilni tehnologiji, katerega potencial močno presega običajne primere uporabe.
Angelos Galanakis, regionalni vodja strateškega partnerstva z agencijami, Google, je na to temo z nami delil informacije o tem, kako umetna inteligenca Google AI preoblikuje oglaševanje tako, da je to bolj personalizirano in učinkovito.

Razložil je, kako vizualno iskanje in druga orodja umetne inteligence blagovnim znamkam pomagajo nagovarjati občinstva na vsaki stopnji prodajnega lijaka, poudaril je pomembnost ustvarjanja povpraševanja s pomočjo kampanj za generiranje povpraševanja (Demand Generation Campaigns) in izpostavil uporabo storitev Performance Max in Google Search AI za spodbujanje prodaje in generiranje potencialnih strank.
Osredotočil se je tudi na vlogo kreativnosti v oglaševanju. 80 % oglaševalcev kakovostno kreativnost smatra kot ključno za oglaševalsko učinkovitost. Umetna inteligenca Google AI nudi rešitve, ki blagovnim znamkam omogočajo izboljšanje svojih vizualnih vsebin: storitev Flip Video za prilagajanje formata, Product Studio za delo s slikami in Dream Screen za ustvarjanje profesionalnih videoposnetkov. (povezava 1).

Artur Mosiak, vodja razvoja strateških partnerstev, Google, je razpravljal o pomembnosti umetne inteligence za trženje, ki temelji na podatkih. Ob upoštevanju nelinearnih in večkanalnih interakcij s strankami, sledenja na podlagi piškotkov ter čedalje večjih zahtev po varstvu podatkov in zasebnosti je ključnega pomena, da so vsi strankini kanali zgrajeni s pomočjo rešitev, ki zagotavljajo zasebnost. Ključna orodja, kot so Google Tag, Consent Mode in Enhanced Conversions (izboljšane konverzije), zagotavljajo natančno sledenje in optimizacijo, tudi z omejenimi podatki.

Ti trije instrumenti so ključnega pomena. Če jih ne uporabljate, zamujate izjemno priložnost. Bolj napredne rešitve, vključno z izboljšanimi konverzijami za potencialne stranke in Customer Match, pomagajo povezati fizične in spletne konverzije, najti pravo ciljno skupino in izboljšati učinkovitost kampanj s hkratnim ohranjanjem zasebnosti uporabnikov.

Pred kratkim je Google naročil neodvisno raziskavo z imenom “The Economic Opportunity of Generative AI in Slovenia” (slo. Gospodarska priložnost generativne UI v Sloveniji), ki jo je predstavil Damian Huba, vodja partnerskih in platformnih rešitev, Google. V svojem nagovoru je predstavil gospodarski potencial generativne umetne inteligence v Sloveniji, pri tem pa izpostavil njeno sposobnost dviga BDP-ja za 3–4 milijarde evrov. (povezava 2)
Poudaril je, da umetna inteligenca lahko izboljša produktivnost z dopolnitvijo človeških zmožnosti, avtomatizacijo nalog za sprostitev več prostega časa in ustvarjanjem priložnosti za nova delovna mesta, kljub pomislekom o morebitni izgubi delovnih mest kot posledice znatne avtomatizacije.
Generativna umetna inteligenca posebej močno vpliva na sektorje, kjer je pomembno strokovno znanje, kot so informatika, finance in poslovne storitve. Če Slovenija prične uporabljati umetno inteligenco v koraku z drugimi evropskimi državami, se lahko njen gospodarski potencial poveča za 5–8 % (3–5 milijard evrov), s čimer bi postala vodilna digitalna država.
Tržni trendi in vpogledi: Oglaševanje pri spletnem iskanju, YouTube in spletnem nakupovanju v Sloveniji
Digitalna preobrazba v Sloveniji pridobiva na zagonu, s čimer se spreminja obnašanje potrošnikov in preoblikuje celoten digitalni oglaševalski trg. Eva Kavčič, Partner Manager, Admixer Media, je predstavila ključne digitalne trende in vpoglede za Slovenijo.

Več kot 53 % internetnih uporabnikov v Sloveniji je v zadnjih treh mesecih opravilo spletni nakup. Vendar pa jih 7 % še nikoli ni opravilo spletnega nakupa, kar podjetjem predstavlja jasno priložnost za nagovarjanje novih strank in širjenje svojega trga. (Opomba 3).
Brskalniki ostajajo vodilni kanali za odkrivanje izdelkov, saj se 45 % slovenskih nakupovalcev zanaša na njih pri iskanju informacij o izdelkih, trgovinah in kategorijah. Na drugem mestu se nahajajo strani proizvajalcev ali izdelkov (26 %) ter spletni primerjalniki (25 %). Osebna priporočila prijateljev (14 %), socialna omrežja (13 %) in agregatorji (12 %) igrajo manj pomembno vlogo v postopku odkrivanja izdelkov. (Opomba 4)
YouTube prav tako igra pomembno vlogo v digitalnem oglaševanju. Platforma je maja 2024 v Sloveniji dosegla več kot 1,5 milijona ljudi, starejših od 18 let, pri čemer je povprečen gledalec na YouTubu preživel več kot 40 minut na dan.5 Nadalje je YouTube tudi močno orodje za ustvarjanje povpraševanja: uporabniki 2-krat pogosteje odkrijejo nove izdelke na platformi YouTube kot recimo na tradicionalnih družbenih platformah, nato pa jih 86 % po odkritju izdelka na platformah YouTube ali Google naredi naslednji korak proti nakupu. (Opomba 6)

Tanja Golčman iz podjetja Admixer Media je predstavila način, na katerega slovensko podjetje Maneks Plus, ki deluje v 14 državah, optimizira svojo strategijo pridobivanj strank. Ker je bilo podjetje najprej osredotočeno izrecno na kampanje, ki so ciljale na dno lijaka, se je soočalo z rastočimi cenami pridobitve in omejeno rastjo. Da bi ustvarili trajnostno povpraševanje in zmanjšali odvisnost od občinstev z dna lijaka, so uvedli kampanje za generiranje povpraševanja in pri tem uporabili formate, optimizirane z umetno inteligenco, na več Googlovih platformah hkrati.
Z uporabo mešanice video in slikovnih kreativnih vsebin, prvoosebnih podatkov in podobnih občinstev je podjetje Maneks Plus znatno izboljšalo učinkovitost svojih kampanj. Kot rezultat so dosegli 18 % povečanje v konverzijah, 16 % povečanje prometa in 21 % rast pri investiranju v oglaševanje, kar prikazuje moč bolj raznolikega pristopa k oglaševanju s pomočjo umetne inteligence.

Karmen Krumpestar, Marko Penko, Zoran Savin in Blaž Pregelj
Vloga oglaševalcev v dobi UI
Dogodek se je končal z okroglo mizo z naslovom "Človek proti stroju: Vloga oglaševalcev v dobi UI", ki jo je moderirala Karmen Krumpestar, vodja programa za Slovenijo, Admixer Media. Pri okrogli mizi so sodelovali Marko Penko, strokovnjak za plačljivo oglaševanje pri podjetju Napredni marketing, Zoran Savin, direktor IAB Slovenija, in Blaž Pregelj, izvršni direktor in soustanovitelj podjetja Brainylab. Razpravljali so o vplivu umetne inteligence na digitalno oglaševanje, poudarili njeno vlogo pri izboljšanju učinkovitosti storitev Google Ads ter izpostavili pomen zasebnosti podatkov in izzivov avtomatizacije za slovenske oglaševalce v letu 2025. Izpostavili so še izboljšano učinkovitost, ki jo poganja umetna inteligenca, rastočo potrebo po spretnostih na področju analize podatkov ter uporabnost umetne inteligence na področjih ciljanega oglaševanja, optimizacije in personalizacije, pri čemer pa kot ključno oviro prepoznavajo zaupanje v novo tehnologijo. V prihodnosti se od umetne inteligence pričakuje, da bo preoblikovala digitalno oglaševanje v Sloveniji s hiperpersonaliziranimi vsebinami in avtomatiziranim zakupom medijev.

Med razpravo na okrogli mizi so udeleženci sodelovali pri interaktivni anketi na temo ključnih trendov digitalnega oglaševanja v letu 2025. Večina (72 %) jih verjame, da bo uspešnost Google Ads odvisna od naložb v umetno inteligenco in avtomatizacijo, medtem ko analitika (53 %) in kreativnost (42 %) prav tako ostajata pomembni.
Najbolj priljubljena področja uporabe za umetno inteligenco v oglaševanju so klepetalni boti in vsebine, ustvarjene s pomočjo UI (73 %), kakor tudi optimizacija cen, napovedovanje trendov in avtomatizirano kreativno testiranje. Posledično so trenutno najbolj iskane spretnosti analiza podatkov in meritve avtomatizacije (63 %) poleg strokovnega znanja na področju UI.
V naslednjih petih letih se pričakuje, da bo UI igrala pomembno vlogo v svetu digitalnega oglaševanja, vendar pa naj ne bi popolnoma nadomestila človeškega odločanja. Tako 54 % vprašanih meni, da bo se bo UI uporabljala kot orodje za podpiranje in izboljšanje oglaševalskih strategij, ne bo pa popolnoma prevzela nadzora nad procesom. 33 % vprašanih meni, da bo UI poganjala izboljšave na področjih ciljane izbire občinstva in personalizacije. Na podlagi rezultatov ankete bo največji izziv za oglaševalce v letu 2025 prilagajanje novim uredbam o zasebnosti (53 %), prav tako pa čedalje večja konkurenca, integracija UI, merjenje učinkovitosti kampanj in pomanjkanje strokovnega kadra.
Po uradnem programu so udeleženci nadaljevali z mreženjem v sproščenem vzdušju, delili izkušnje in razpravljali o prihodnjem sodelovanju.
Program zastopstva za medijski zakup Google Ads v Sloveniji je pomemben korak za sektor digitalnega oglaševanja v državi. Lokalnim podjetjem zagotavlja dostop do naprednih globalnih orodij in tehnologij za podpiranje njihove rasti. Dogodek je izpostavil dejstvo, da bodo podjetja, ki so pripravljena sprejeti spremembe, učinkovito uporabljati podatke in integrirati UI v svoje strategije, v boljšem položaju za uspeh na trgu.
Za večjo učinkovitost vaših investicij v Google Ads kampanjah se obrnite neposredno na slovensko ekipo Admixer Media TUKAJ.
Admixer Media, uradno sporočilo za javnost

Viri:
1. Marketing Week/Kantar, The Language of Effectiveness, 2023
3. Smart Shopper Research. Google, Cint (2023 & 2024) / Savanta (2022) / Zweipunkt (2021) / Kantar (2020 & 2019), Online survey, Country: Cross EMEA market insights. Nationally representative online population 18+Y.O who conducted purchases in the past 3 months for Consumer Electronics/Home & Garden/Fashion/Toys/Jewellery and in the past 1 month for Food & Groceries/Beauty. Base 2024/2023/2022/2021:All product buyers of CE, Home, Fashion, Food, Beauty, Toys, Jewellery n=54828/74041/55794/31124/. Q1: Where did you make your last purchase? Valicon & Ceneje, Shopper’s Mind Slovenia, 2024
4. Valicon, CAWI, September 2024, n=3,012, target group – online customers, observation unit – completed online purchase, last purchase.
5. YouTube Internal Data, May 2024
6. Google/Ipsos, Video & Social Ad Impact Study, July 2023-August 2023