Se še spomnite, kako je pred štirimi leti Google napovedal ukinitev piškotkov tretjih oseb v brskalniku Chrome? Po letih negotovosti je zdaj jasno, da tretje-osebni piškotki v Chromu ostajajo..
Namesto da bi jih ukinil sam, bo Google odločitev prepustil uporabnikom. Nova izkušnja v Chromu bo uporabnikom omogočala, da sami izberejo, katerim spletnim stranem bodo dovolili sledenje, pri čemer bodo lahko kadarkoli svojo odločitev spremenili. Google trenutno testira to možnost z regulatorji v Veliki Britaniji, vendar podrobnosti in časovnice še niso razkrite.
Podjetja, ki so se pridružila Googlovi iniciativi za razvoj alternativnih rešitev tretje-osebnim piškotkom, bodo imela še naprej dostop do API-jev v Privacy Sandboxu. Antony Chavez je sporočil, da bodo pri Googlu nadaljevali z investicijami v Sandbox; da izboljšajo varstvo zasebnosti, zagotovijo učinkovitost rešitve in pridobijo zaupanje regulatorjev oglaševalske industrije. Napovedal je tudi uvedbo maskiranja IP-ja v načinu brez beleženja zgodovine v Chromu (Incognito Mode), kar bo še povečalo zaščito zasebnosti uporabnika.
Vir: Statcounter, junij 2024
Google si kupuje čas.
Privacy Sandbox bi za Google ahko pomenil tudi srečo v nesreči. Če se bodo namreč uporabniki množično odločili, da izključijo tretje-osebne piškotke, bi Privacy Sandbox lahko postal končna rešitev za ciljno oglaševanje brez piškotkov. Pri tem pa ne moremo mimo številnih izzivov in negotovosti, ki čakajo iskanje alternativnih rešitev tretje-osebnim piškotkom.
Kljub tehničnim težavam ""v peskovniku" so zadnji podatki testov pokazali spodbudne rezultate pri ROMI in ROI tako na Google Display Ads, Display & Video 360 kot tudi na remarketingu. Google se zaveda kompleksnosti nove rešitve in časa, ki je potreben za razvoj in seveda usklajevanje z regulatorjem, ki ni nikoli hitro in enostavno. Prenagla ukinitev tretje-osebnih piškotkov, brez celovito sprejete alternative bi ne le prizadela konkurenco, ampak tudi oglaševalske prihodke Googla. Ti so v letu 2023 predstavljali kar 77% vseh prihodkov krovnega podjetja Alphabet.
IAB Europe je ob tem opozoril na naslednje ključne vidike pri iskanju alternativnih rešitev v Chromu:
Industrijski standardi: Nadzor uporabnikov glede nastavitev piškotkov in obdelave osebnih podatkov za oglaševanje že temelji na zahtevah v GDPR in direktivi o zasebnosti in elektronskih komunikacijah. Izbira na ravni brskalnika ne zagotavlja informiranega in specifičnega soglasja po GDPR.
Vrednost rešitve za uporabnike: Ni jasno, kakšno vrednost bi uporabniku prinesla še ena možnost individualne izbire in kakšna tveganja bo prinesla tako razdrobljena uporabniška izkušnja.
Vpliv na založnike: Takšen pristop bi lahko resno škodoval založnikom in bil predmet preiskav regulatorjev. Znan je primer Appla, ki je pred tremi leti uvedel zaščito zasebnosti, ki pozove uporabnike , da se sami odločijo, ali so pripravljeni deliti svoje podatke za oglaševanje z aplikacijami in spletnimi mesti. Danes je ATT predmet monopolnih preiskav v EU.
Vpliv na konkurenco: Pomembno bo oceniti, kako bo predstavljen nadzor uporabnikom in usklajenost z obstoječimi nadzori nad Sandbox API-ji vplivala na ostale konkurente.
Sodelovanje z industrijo: Razvoj novih rešitev naj Google nadaljuje v sodelovanju z organizacijami, ki postavljajo standarde v oglaševanju in upošteva povratne informacije industrije.
Zanimivo bo spremljati, kako bo Google nadaljeval razvoj rešitev, ki bodo zadostile zahtevam regulatorjev in oglaševalcem. In če smo se iz sage o tretjeosebnih piškotkih kaj naučili je, da pričakujmo nepričakovano.