top of page
radanovicmasa2

Novo leto = nova pravila

Ste pripravljeni na spremembe pri oglaševanju?


26. januarja se pričnejo uporabljati določila novega Zakona o varstvu potrošnikov. Ta prinaša kar nekaj novosti, ki jih je potrebno izpostaviti.


Prepoznavnost oglaševanja/oglaševalca je meni najbolj zanimiv tudi v povezavi s širšo zakonodajno sliko. Več kot očitno je, da želi EU na področju oglaševanja ustvariti kar se da transparento okolje. Pri tem seveda pomislimo najprej na večjo preglednost oglaševanja z vplivneži, a pozor! Nova zakonodajo narekuje, da bo pri čisto vsakem oglasu potrebno navesti, kdo je naročnik oglasa. In to je lahko precejšen izziv v sedanjem kompleksnem digitalnem oglaševalskem ekosistemu.


Ocene potrošnikov so še eno pereče poglavje, ki ga ureja nova zakonodaja. Tudi zato, ker so tovrstne ocene eden od pomembnih vzvodov za nakup. Vsekakor podpiram novo zakonodajo, ki želi zmanjšati možnost zlorab in narekuje, da mora biti pri ocenah potrošnikov jasno označen način podajanja in preverjanja tovrstnih informacij. Žal pa še vedno ostaja veliko vprašanje, kako naj trgovec preverja in potrjuje pristnost številnih ocen svojih kupcev. 


Več o vplivu zakona na oglaševanje si lahko preberete na SOZ-u:



zanimiv vpliv nove zakonodaje na spletno prodajo

Zanimiv pa je vpliv nove zakonodaje tudi na (spletno) prodajo. Med drugim se veselim različnih pristopov pri označevanju najnižje cene zadnjih 30 dni. Podjetja namreč ne bodo smela "umetno" zviševati cen v zadnjih 30 dneh pred znižanjem. Od 26. januarja dalje bo ob objavi znižane cene morala biti navedena tudi najnižja cena v zadnjih 30 dneh.


V celoti seveda ni mogoče izključiti nepoštenih praks, a objave cen kot jih določa nov zakon, bo gotovo lažje preveriti, še posebej v obdobjih večjih sprememb cen. Nekateri trgovci, ki so že implementirali nova določila, nam lahko služijo za zgled. Zgornji primer (About you) mi je všeč in mislim, da lepo odseva "point" tega novega zakona. (Hvala Matjaž).



Skratka, gre za korak naprej pri urejanju digitalnega oglaševalskega okolja in zagotovo ta ne bo zadnji. Kot pravijo mnogi strokovnjaki tudi izven evropskega prostora, Evropa uvaja transparentna pravila, ki so osnova ureditve digitalnega oglaševanja tudi v drugih državah. Prav vprašanje zasebnosti je bilo na tapeti pretekli teden, ko so se sestali predstavniki EU in TikTok-a.

6 views
bottom of page