Premik k premium oglasnemu prostoru
V letu 2025 je Medijska hiša Delo naredila pomemben korak v preoblikovanju svoje oglaševalske strategije na portalih delo.si, onaplus.si, deloindom.si in odprtakuhinja.si z odločitvijo, da umakne vse programatične zakupe ter globalne in lokalne oglaševalske mreže. S to potezo blagovnim znamkam nudijo ekskluzivno vsebinsko okolje in premium oglasni prostor. Izjema je portal slovenskenovice.si, kjer ohranjajo odprt oglasni prostor tudi za programatične in domače oglaševalske mreže.

Razlogi za strateško spremembo
O razlogih odločitve in kaj ta prinaša trgu, smo povprašali Tadeja Rovtarja, vodjo digitalnega oglasnega trženja v medijski hiši Delo.
Podpora kakovostnim oglaševalcem in verodostojnim vsebinam
Med glavnimi razlogi za spremembo strategije je želja po podpori oglaševalcem, ki dajejo prednost kakovosti in verodostojnosti novinarskih vsebin. Tadej Rovtar
izpostavlja, da ta pristop ne le krepi verodostojnost blagovnih znamk v očeh bralcev, temveč tudi izboljšuje učinkovitost oglaševanja.
Ko bralci zaupajo uredniškim vsebinam, se zaupanje prenaša tudi na blagovne znamke, ki so v tem okolju prisotne. Če je ob tem prostor na voljo tudi za »vse druge«, je zagotoviti varno in učinkovito okolje praktično nemogoče, pravi Tadej.
Pospešen prehod na avtomatizirano distribucijo oglasov skozi programatične oglasne mreže postavlja oglaševalce pred velik izziv; kako zagotoviti, da se bodo njihove blagovne znamke pojavljale v varnem in kontroliranem okolju, ob relevantni vsebini in na transparenten način. O tem pričajo tudi zadnji vpogledi raziskave IAB Europe o razvoja programatičnega zakupa, kjer so omenjeni izzivi hkrati tudi največje ovire, ki blagovne znamke odvračajo od programatičnega zakupa.
V zadnjem Vodniku za kakovostno oglaševanje, 2024 se IAB Europe posebej posveča kriterijem kakovosti, kjer med drugim izpostavlja skrb za transparentnost, varnost, kreativno izvedbo in uporabniško izkušnjo ter vidnost oglaševanja.
V medijski hiši Delo so se tako odločili, da se posvetijo izboljšanju kakovosti za blagovno znamko kot tudi uporabnika/bralca. S strategijo premium zakupa zagotavljajo ekskluzivnost in preprečujejo prisotnost konkurenčnih, ponavljajočih se in pogosto zavajajočih oglasov, pravijo. Prepričani so, da lahko samo tako blagovni znamki zagotovijo optimalno pozicijo oglasov, izboljšajo vidnost oglasa, odzivnost bralcev in uspešnost oglaševalskih kampanj.
Boljša tudi uporabniška izkušnja
Pri Delu ugotavljajo, da pritisk oglasov iz številnih virov posledično upočasnjuje delovanje spletnih mest, v nekaterih primerih jih lahko celo onemogoča. To še posebej občutijo uporabniki starejših naprav ali tisti v območjih z omejeno hitrostjo interneta. Zavedajo se, da bralci prihajajo k njim po vsebino, ki je ne želijo iskati med številnimi oglasi, nad katerimi nimajo kontrole in delujejo vsiljivo. Z odločitvijo za kakovost pred količino si tako prizadevajo za nemoteno in prijetno bralno izkušnjo, kar jim pomaga ohranjati bralne navade in informiranost bralcev.
Prilagojene oglaševalske rešitve
Skozi različne oblike oglaševanja, od prikaznih oglasov do videa in vsebinskih objav, strokovne ekipe Dela pripravljajo rešitve po meri, ki so zasnovane tako, da maksimalno ustrezajo specifičnim potrebam in željam naročnikov. S tem želijo zagotoviti, da oglaševanje ob kakovostnih vsebinah ne prinaša le kratkoročnih, temveč tudi dolgoročne učinke.
Neodvisnost od globalnih oglaševalskih platform
V medijski hiši Delo so prepričani, da je za zdrav medijski in oglaševalski ekosistem ključno zavedanje o pomembnosti kakovostnih lokalnih medijev. "Vse večji odliv oglaševalskih prihodkov v tujino predstavlja tveganje tako za slovenske medije kot tudi za oglaševalce," je prepričan Tadej. Z umikom od globalnih platform, ki kot pravi, pogosto favorizirajo cenovno učinkovitost pred kakovostjo, medijska hiša Delo krepi svoje vrednote in podpira lokalno oglaševanje.
Z novimi spremembami želi Medijska hiša Delo okrepiti svoje poslanstvo gradnje zdravega oglaševalskega okolja, kjer lahko blagovne znamke učinkovito komunicirajo svoje zgodbe, vrednote in poslanstvo. Tadej Rovtar verjame, da bo ta pristop pomagal graditi zaupanje in dolgoročne odnose z oglaševalci ter poudariti pomen integritete in kakovosti v slovenskem medijskem prostoru.

Zapisala
Nataša Smirnov
Raziskave in analize trga, IAB Slovenija