Še dve leti nazaj smo na eni od naših Akademij ugotavljali, da se bo trg MarTech rešitev vendarle nekoliko umiril. Število orodij na trgu je bilo res veliko, večina je ponujala svoje osnovne rešitve brezplačno. A ko se je trg znašel pred novim trendom, generativno umetno inteligenco, je spet završalo. Tako imamo po ocenah strokovnjakov na trgu zdaj že več kot 11.000 MarTech rešitev in težko je na valu tovrstnih trendov napovedovati kakršnokoli stagnacijo. Vsaj ne v kontekstu številk. Težko pa verjamem, da bo na dolgi rok, prostora za vse.
Kljub vrtoglavim številkam ugotavljamo, da se je trg vendarle spremenil. Še posebej pri storitvah, ki v svoji osnovi ne temeljijo na UI. Tudi brezplačnih storitev je vse manj. Ne le zato, ker je v investicijskih krogih že nekaj časa manj denarja. Ogromno število rešitev pomeni tudi, da je na trgu borba neizprosna, tehnološki stroški pa višji. Če ob rob vsemu naštetemu postavimo še zakonske omejitve, postane jasno, da brezplačnega kosila ni več. Moje mnenje je, da bodo cene tovrstnim storitvam v naslednjih letih le še rastle.
Kaj pa Slovenija?
Eden od trendov, ki je v veliki meri posledica višanja cen orodij iz tujine, je rast števila kakovostnih domačih rešitev. Zanje je sploh v zadnjih letih značilno, da ponujajo skoraj "vse kar imajo veliki", ob tem da znajo ponuditi tudi kvalitetno domačo podporo, ki pri drugih tujih rešitvah lahko umanjka.
Vse te in še druge novosti boste našli v našem novem MarTech poročilu, ki vsebuje tudi osveženo mapo aktualnih MarTech in AdTech orodij ter pregled večjih trendov. Sveže objavljeno že čaka na https://www.iab.si/martech.
DAŠ - DAM
V dobi eksponentnega generiranja vsebin se srečujemo z vprašanjem, »…kam z vso to vsebino? In kako jo organizirati, da nam bo pri roki?«. Zato se kot trend letos večkrat omenjajo tako imenovana DAM orodja (Digital Asset Management). Nekaj glavnih boste našli tudi v naši MarTech mapi. Seveda gre za orodja, ki odgovarjajo na izzive večjih podjetij, a tovrstna "filozofija" se odraža še marsikje drugje. Canva je že primer DAM orodja, saj ponuja poseben oddelek namenjen vsebinam blagovne znamke. Zanimiva je tudi domača rešitev Brandbook, s katero lahko digitalizirate vsebine priročnika celostne podobe.