top of page

Kako v praksi navigirati skozi labirint zakonodaje

natasasmirnov

Updated: 11 hours ago

Z digitalizacijo in njenim pospešenim razvojem se tudi v marketingu srečujemo s številnimi uredbami in zakonodajami, ki jih moramo upoštevati, da bi lahko varno pluli skozi labirint pravnih okvirjev, ki jih pred nas postavljata EU in RS Slovenija. Kako delovati v marketingu, da bomo skladni z zakonom, na kaj je potrebno biti pozoren in kako se z izzivi spoprijeti v praksi? Svoje izkušnje in poglede je na dogodku Od piškotkov do umetne inteligence, delil Jurij Žurej, prokurist, direktor pravne službe in direktor Korporativnega kompetenčnega centra za intelektualno lastnino Atlantic Grupe d.d.. Dogodek že 4. leto zapored organiziramo IAB Slovenija, DMS in info Hiša.


Jurij Žurej, Marketinška skladnost v času silovitih sprememb, Feb 2025, foto: Nejc Lasič


Nihče ne more popolnoma obvladati celotne zakonodaje ali imeti odgovorov na vse pravne izzive.


Leta 2017 je v EU zaživela Splošna uredba o varstvu podatkov - GDPR (General Data Protection Regulation), med tem časom pa smo dobili tudi Direktivo o digitalnih storitvah in Direktivo o umetni inteligenci, ki sta v svojem bistvu prav tako revolucionarni kot je bil to svoj čas GDPR.


Tu so še drugi zakoni in regulative, ki pomembno vplivajo na izvajanje marketinških aktivnosti v podjetju. Število in kompleksnost narašča, a kot pravi direktor pravne službe Atlantic Grupe, marketingu ni potrebno znati vseh zakonov, pomembno pa je poznati ključni, se z njimi seznaniti in se pred začetkom projekta pravočasno posvetovati s pravno službo in z odgovornimi za skladnost.




Ustvariti si svojo Mapa skladnosti


Da bi marketingu pomagali navigirati skozi zapletene uredbe in regulative, je potrebno v podjetju pripraviti "Mapo skladnosti", vodilo za njen nastanek pa so:


  • Identifikacija relevantnih zakonov in regulativ, ki jih je potrebno upoštevati pri izvajanju trženjskih in oglaševalskih projektov.

  • Poznavanje zakonodaje: Marketinški strokovnjaki naj bodo seznanjeni z vsemi relevantnimi zakonodajami.

  • Interne smernice in protokoli: Podjetja morajo razviti interne smernice in protokole za krizno upravljanje. Te določajo, kako se odzvati v primeru umika izdelkov in kako hitro in učinkovito reševati morebitne krizne situacije.

  • Izboljšave in testiranje : Smernice in protokole je potrebno ves čas dopolnjevati in izboljševati, obenem pa, vsaj enkrat letno, preverjati, da zapisani protokoli tudi delujejo v praksi.

  • Služba za skladnost: Opredeliti osebe, ki so v podjetju odgovorne za skladnost, na katere se marketing obrača po nasvet in rešitev. Njihov namen ni, da komentirajo in zavirajo, ampak reagirajo in pomagajo reševati konkretne izzive v praksi.

  • Sodelovanje oddelkov: Marketing, služba za skladnost in R&D morajo tesno in pravočasno sodelovati, da zagotovijo, da so vsi izdelki in trženje v skladu z zakonodajnimi smernicami.

  • Krizni PR: Določiti odgovorne in protokol izvajanja komuniciranja z javnostjo v kriznih situacijah, z namenom zamejiti škodljive posledice nepredvidljivih dogodkov, ki bi lahko škodile ugledu podjetja in podobi blagovne znamke.


 

Seznanite se s ključno zakonodajo




 


Zapisala

Nataša Smirnov

Raziskave in analize trga, IAB Slovenija


bottom of page