"Povej mi kaj kupuješ in povem ti kaj si.", pravi stari prodajni rek med raziskovalci vedenjskega marketinga. In zato vedno rad pokukam v raziskave, ki opisujejo spletnega kupca. Še toliko bolj, če opisujejo slovenskega kupca, saj so podatki o njem težje dosegljivi kot denimo raziskave na trgu EU. Tako sem z veseljem pregledal zadnjo raziskavo s strani Ceneje.si. Ob tem sem si zabeležil nekaj glavnih zaključkov, ki bi jih rad delil z vami:
Sentiment raste, prodaja mu bo sledila.
Po percepcijskem dnu lanskega leta je kupec trenutno v veliko boljši "formi", ne glede na dvig cen. Trošili bomo sicer manj kot smo pred krizo, a percepcija kupca se počasi obrača v pozitivno smer, kar se slej ali prej odrazi tudi v neposredni prodaji.
Kupci so na spletu, digitalni medij je glavni medij.
50% tistih, ki kupujejo preko digitalnih kanalov, so intenzivni kupci. Prek splet kupujejo tedensko, a kupce je vedno težje doseči. Penetracija in uporaba digitalnih medijev je prehitela vse ostale medije. Pri tem ko mobilni telefon postaja vodilno sredstvo uporabe, pa postaja konkurenca za digitalni prostor vse hujša in bitka za pozornost kupca vse ostrejša. Generacija Y je tista, ki vodi ta trend.

Pripravljena hrana in moda sta pospešili kupovanje.
Prihod večjih evropskih trgovin (About You, Wolt, ..), ki delujejo kot "slovenske/domače", so dodatno pospešile uporabo digitalnih kanalov za nakupe. Še posebaj to velja v urbanih okoljih.
Kaj še definira digitalnega kupca v Sloveniji?
Seznam je dolg. Zato vam res priporočam, da si izsledke raziskave ogledate sami. Tam nekje od 25 minute dalje se Matjaž Robinšak (Valicon) in David Čreslovnik (Ceneje.si) konkretneje spustita v kupca in njegove navade, ob tem pa David pusti vrsto namigov za optimizacijo vaše prodaje. Še več. Vse slišano absolutno pomaga tudi pri samem oglaševanju.