top of page

Kaj je Chrome Topics?

zoransavin

Chrome Topics API je del iniciative Google Privacy Sandbox, ki je zasnovana za iskanje rešitev prikazovanja relevantnih oglasov ob upoštevanju pravil zasebnosti na spletu. Gre za eno v vrsti idej, ki se približujejo osnovam oglaševanja na podlagi uporabnikovih interesov ob večjem spoštovanju zasebnosti.



  • Namen: Topics API omogoča brskalniku, da opazuje in beleži teme, ki se zdijo zanimive za uporabnika, na podlagi njihove aktivnosti brskanja. Te informacije so potem na voljo za izbiro relevantnih oglasov.

  • Delovanje: Topics API samodejno zbere teme na podlagi obiskanih spletnih strani uporabnika in izbere teme, ki najbolje predstavljajo interese uporabnika. Ta proces temelji na brskalnikovi analizi obiskanih spletnih mest in ne zahteva piškotkov tretjih oseb.

  • Zasebnost in nadzor: Topics API je zasnovan z mislijo na zasebnost, saj uporabnikom omogoča preglednost in nadzor nad zbranimi podatki. V Chromu so razvili uporabniške kontrole, ki uporabnikom omogočajo, da vidijo, katere teme so bile zbrane, blokirajo posamezne teme ali v celoti izklopijo API.


O vplivu teh in podobnih tehnologij na oglaševanje je na dogodku ta Torek, posvečenemu zasebnosti v oglaševanju govoril tudi Kaspars Dirkis, ki pri podjetju RTB House skrbi za področje Baltika in Balkana.



V svojem predavanju je povzel prednosti ciljanja na podlagi prej omenjenih metod:


  1. Uporabniški podatki shranjeni na napravi: Pomembna sprememba je, da so vsi občutljivi podatki uporabnika in procesi zdaj shranjeni na napravi uporabnika, ne v oblaku ali deljeni na različnih platformah kot prej. Ta premik zagotavlja, da so podatki uporabnika ohranjeni zasebno in niso brezobzirno deljeni ali dostopni.

  2. Analiza na ravni skupine: Uporabniki bodo analizirani na podlagi vedenja skupine namesto posameznih dejanj. To pomeni, da bodo uporabniki razvrščeni v interesne skupine (kohorte) in oglaševalci bodo ciljali na te skupine namesto na posameznike. Ta pristop spoštuje zasebnost uporabnikov, hkrati pa še vedno omogoča učinkovito ciljanje oglasov.

  3. Oglasi prikazani v ograjenih okvirjih: Za nadaljnje varovanje zasebnosti uporabnikov bodo oglasi prikazani v "okvirjih", ki preprečujejo založnikom in oglaševalcem dostop do podatkov uporabnika med interakcijami z oglasi. Ta metoda zagotavlja, da so interakcije uporabnika z oglasi ohranjene zasebno.

  4. Poročanje na agregirani ravni: Poročanje bo izvedeno na agregirani ravni, kar pomeni, da podatki posameznih uporabnikov ne bodo izpostavljeni. Ta pristop je v skladu s prevladujočim ciljem izboljšanja zasebnosti uporabnikov v ekosistemu digitalnega oglaševanja.


Več o

104 views
bottom of page