Zasebnost na prvem mestu?
Äe vsaj od daleÄ spremljate Elonov prevzem Twitterja veste, da gre za eno od najbolj napetih dram ta trenutek. Situacija odpira Å”tevilna vpraÅ”anja, ki niso vezana le na Twitter, ampak se dotikajo tudi bolj družbenihĀ in ekonomskih tem; od dobiÄkonosnostiĀ tovrstnih omrežij, do urednikovanja, vpraÅ”anj o svobodiĀ govora, itd..
Eno zanimivejÅ”ih je gotovo vpraÅ”anje zasebnosti podatkovĀ oziroma tveganjeĀ morebitnih vdorov v baze podatkov omenjenega omrežja. Da gre za eno nevarnejÅ”ih tveganj, ki jim je Twitter izpostavljen,Ā opozarjajo tudi Å”tevilne humanitarne organizacije. Ne gre le za možnostĀ vdorovĀ v pogovore, ki lahko kompromitirajo posameznika ali ogrozijoĀ poslovne rezultateĀ podjetja. Gre tudi za zasebnost mnogih ranljivih skupin (vodijĀ opozicij,Ā civilnodružbenih in humanitarnih skupin, ..), ki so ravnoĀ Twitter uporabileĀ za organizacijo družbenih sprememb. Se spomnite vpliva, ki ga je imel pri turÅ”ki "vstaji"?
Dejstvo je, da se zlorabe dogajajo skorajda vsakodnevno in tega se moramo zavedati,Ā tudi ko se pogovarjamo o oglaÅ”evalskih storitvah. O resnosti zlorab priÄa tudiĀ povezava data-breaches-2022-so-far,Ā kjer se spremljajoĀ vsiĀ veÄjiĀ vdoriĀ v baze podatkov v letoÅ”njem letu. Pri vsem skupajĀ pa je Å”e bolj moteÄe dejstvo, da gredo tovrstne novice mimo nas tako hitro, da jih komaj ali sploh ne opazimo kotĀ npr.Ā /chinese-police-exposed-1-billion-peoples-
Morda se zdi nenavadno, da na tem mestu, kjer govorimo pretežno o oglaÅ”evanju in komunikaciji, omenjam prav odgovornost vsakega posameznika. PreveÄkrat se namreÄ zgodi, da je za tovrstne zgodbe odgovoren prav posameznik. Nekdo, ki je kot zadnji pozabil ugasniti luÄ ali zapreti dostop:)
Kar želim povedati je, da se morda Å”e ne zavedamo dobro, kako pomembna je zasebnost v digitalnem in seveda tudi v oglaÅ”evanju. In da, morda se bomo pomena zavedali tega Å”ele takrat, ko se nas bo dotaknilo Äisto osebno. Twitter primer je neke vrste opozorilo.
Na tem mestu bi lahko tudi na daleÄ in Å”iroko razpravljali o tem, kako se izogniti zlorabam in zmanjÅ”ati tveganje, da do neÄesa takÅ”nega zares pride. A vendar, ko pogledamo vse te primere postane hitro jasno, da najbolj pomaga in Å”Äiti prav "LESS IS MORE". Imejmo manj podatkov. Tako bomo bolj cenili tiste, ki jih imamo in jih znali tudi bolje zaÅ”Äititi. Predvsem pa ne bo konec sveta, Äe nam stvari sluÄajno uidejo iz rok. Sej vem, nekoliko Äuden nasvet za digitalni marketing, a ne tako nenavaden za življenje:) /is-your-magical-formula-less-is-more-?
In other news...
Aleluja! :)