IAB Europe je tik pred začetkom poletja objavilo poročilo o investicijah in trendih v digitalnem oglaševanju- AdEx Benchmark 2023. Kljub gospodarskim in političnim izzivom, ki smo jim bili priča v Evropi in svetu, objavljeno poročilo razkriva izjemno moč in odpornost digitalnega oglaševanja, ki je v preteklem letu doseglo rekordnih 96,9 milijarde evrov.
AdEx Benchmark 2023 tokrat prvič vključuje tudi četrtletne podatke, ki ponujajo globlji vpogled v tržne dinamike, ki so oblikovale digitalno oglaševanje v zadnjih treh letih.
Ključne ugotovitve
Eksponentna rast trga: Evropski digitalni oglaševalski trg je leta 2023 zrasel za 11,1 odstotkov, kar presega rasti na drugih mednarodnih trgih, vključno z ZDA, ki so rastle 7,3 odstotka. S tem Evropa utrjuje svoj digitalni potencial in dokazuje sposobnost regije, da kljubuje tudi težkim časom.
Koncentracija na glavnih trgih: Kar 69% vseh investicij v Evropi je pripadlo skupini velikim pet; Združenemu kraljestvu, Nemčiji, Franciji, Španiji in Italiji. A dvomestno rast je beležilo tudi 13 drugih evropskih trgov. Vodilne v tej rasti so države Srednje in Vzhodne Evrope, predvsem Turčija, Srbija in Ukrajina, pri čemer Turčija beleži izjemno 50-odstotno rast.
Eksplozija video, CTV in avdio oglasov: Video oglaševanje je povečalo za 20,9 odstotkov. In če je pretekla leta video rasel predvsem na račun družbenih omrežij, pa je tokrat video beležil 15-odstotno rast tudi izven socialnih platform. To dokazuje naraščajočo moč videa v celotnem ekosistemu prikaznega oglaševanja. Tudi Avdio oglaševanje je doživelo svoj razcvet. Doseglo je 23,1-odstotno rast, ki so jo s kar 32,5-odstotno rastjo spodbudili prav vse bolj priljubljeni podcasti. Povezana televizija (CTV) je še eden od izstopajočih trendov, ki je s 23,5-odstotno rastjo presegel vse druge video formate izven družbenih omrežij.
Zreli programatični trg: Programatično oglaševanje z 51,9-odstotnim deležem vseh prikaznih oglasov ostaja prevladujoče. Vendar pa se rast v tem segmentu umirja, proračuni pa preusmerjajo k novim kanalom, kot sta CTV in Retail Media. Premik lahko razumemo kot posledico zadržkov, ki jo imajo oglaševalci glede varovanja zasebnosti in ukinitve piškotkov tretjih oseb, kar spodbuja industrijo k iskanju alternativnih rešitev.
Pojav Retail Media: Tudi Retail Media vse bolj privablja oglasne investicije in postaja pomemben igralec v ekosistemu digitalnega oglaševanja. Tradicionalna trgovina in e-trgovina sta še vedno močno prepleteni. Oglaševalci tako iščejo priložnosti, da neposredno dosežejo potrošnike tudi na maloprodajnih platformah, kar spodbuja inovacije in odpira prostor za rast naložb tudi na tem področju.
Kaj ugotovitve AdEx Benchmark poročila pomenijo za digitalno oglaševanje?
IAB Europe v poročilu AdEx Benchmark 2023 ponuja celovit vpogled v ekosistem digitalnega oglaševanja, prikazuje gibanja naložb in odkriva nastajajoče trende. Pet strokovnjakov digitalnega oglaševanja je tokrat delilo svoje poglede na izsledke 2023. Prvo ime dobro poznamo, saj pogosto spremljamo njegova poročila, komentarje in analize. Večkrat je bil tudi gost na naših IAB akademijah.
Dr. Daniel Knapp, glavni ekonomist, IAB Europe:
"Digitalno oglaševanje je leta 2023 kljubovalo vsem oviram in zraslo za 11,1 %. To lahko pripišemo izboljšanju obrestnih mer in stabilizaciji gospodarstva, kar je oglaševalcem dalo večjo samozavest. Čeprav so mnogi ostali previdni, je bila vse večja prepoznava potrebe po trajnem oglaševanju, saj so si blagovne znamke prizadevale obnoviti svojo prisotnost in ohraniti delež na trgu. V tem obdobju smo videli tudi vrnitev novih podjetij in malih ter srednje velikih podjetij na trg. Ker so podjetja postala vse bolj digitalna, se je oglaševanje razvilo iz osamljene funkcije v sestavni del celovitih marketinških strategij, kar je pomagalo pri rasti leta 2023."
Izjave ostalih strokovnjakov najdete TUKAJ.