top of page
radanovicmasa2

Digitalizacija nakupovanja

Digitalno oglaševanje je v razcvetu tudi zato, ker je še bolj učinkovito zaradi povečanja spletnega trgovanja. Zato je pomembno, da poznamo te spremembe in oglaševanje prilagodimo temu. Ena od boljših raziskav na tem področju je Masterindex, ki ugotavlja, da spletno nakupovanje ohranja priljubljenost, a morda še pomembneje, da večina (86 %) Slovencev spletno nakupovanje ocenjuje za varno. Med spletnimi kupci je opaziti tudi porast tistih, ki nakupujejo v slovenskih spletnih trgovinah (45 %) in manj tistih, ki se za nakup odloči zgolj v mednarodnih. Velik del odločitev o tem ali kupujemo doma ali v tujini je seveda povezano tudi s ponudbo in ceno.

V mednarodnih spletnih trgovinah so najpogosteje nakupovali izdelke in storitve, vezane na potovanja in investicijske storitve, v slovenskih spletnih trgovinah pa obutev, oblačila in modne dodatke, gospodinjske aparate, kozmetiko, izdelke za hišne ljubljenčke in storitve, povezane s kulturo (vstopnice).


Skoraj četrtina Slovencev (24 %) kot metodo potrjevanja spletnih plačil uporablja varnostno kodo, na drugem mestu pa aplikacijo mobilne banke ali mobilne denarnice (19 %). Varnost bančnega računa (57 %) je najpomembnejši dejavnik pri izbiri metode potrjevanja spletnih plačil.



Dobra polovica Slovencev plačuje z mobilnim telefonom

Večkrat smo že govorili o vplivu prehoda uporabnikov na mobilni telefon in povezano konzumacijo vsebin (ter oglaševanja). A pomembno je vedeti, da je telefon tudi izredno uporabna naprava skozi celoten tok nakupovanja. Poleg že večkrat omenjene uporabe, Masterindex ugotavlja, da je več kot polovica Slovencev lani nakup opravila z mobilnim telefonom (51 % v letu 2022; 48 % v letu 2021; 39 % v letu 2020). V primerjavi z letom 2020 (57 %) se je ta delež bistveno povečal (84 %).


86 % Slovencev uporablja plačilne kartice tedensko. Vidno povečan je odstotek uporabnikov, ki plačilno kartico uporabljajo pogosteje kot pred enim letom (63 %). Slovenci opravijo vse več nakupov s plačilno kartico, tudi tiste z zneskom do 5 EUR (69 %).



Najbolj iskana področja in kadri digitalnega marketinga

6 views
bottom of page