Kljub manj naklonjenim makroekonomskim kazalcem ugotavljamo, da so se investicije v digitalno oglaševanje v Sloveniji v letu 2022 v primerjavi z letom prej povečale za 8 %, kar je skoraj 6 milijonov evrov. Trenutno ocenjujemo, da je vrednost trga digitalnega oglaševanja v Sloveniji 77 milijonov evrov, kar predstavlja 40 % celotnega oglaševalskega proračuna v državi.
Kam smo vlagali?
Rastli so praktično vsi mediji, a so globalni beležili hitrejšo rast od domačih medijev. Delež tujih investicij se je tako še nekoliko povečal in leta 2022 dosegel 55% celotnega vložka v digitalno oglaševanje.
Letos velika rast tudi doma
Tudi vlaganje v slovenske medije je bilo izjemno v letu 2022. Po 15 % rasti, zabeleženi leta 2021, ocenjujemo, da so domači mediji pritegnili 11 % več oglaševalskega denarja in že drugo leto zapored beležijo dvomestno rast.
Podrobnejši vpogled v slovenske medije kaže, da se prikazno oglaševanje še naprej povečuje, predvsem zaradi mobilnega oglaševanja in naraščajočega oglasnega inventorija na domačih spletnih straneh. Opazno je tudi večje zanimanje za investicije v integrirano vsebino, medtem ko sožitno oglaševanje vsako leto beleži padec deleža investicij. Čeprav narašča pomembnost e-mail marketinga, to še ni vidno v oglaševalskih številkah.
Poleg slovenskih spletnih strani smo zabeležili premike tudi na področju direktorijev, digitalnih zunanjih površin in investicij v iskalni marketing, kjer so vključeni tudi oglasi na Gmailu, Gmaps, Play in drugih platformah.
Čeprav nimamo dokončnih podatkov o obsegu programatičnega zakupa, ocenjujemo, da se je ta v preteklem letu povečal, saj velik del zakupa na družbenih omrežjih poteka prek programatičnih platform.
Kaj lahko pričakujemo v prihodnje
Tudi v prihodnje bo dinamiko oglaševanja narekoval mobilni video format. Koliko bodo od njega pridobili slovenski mediji, bo odvisno od tega, v kakšnem obsegu bodo uspeli producirati kakovostne video vsebine. Dodaten zagon video oglaševanju bo zagotovo prinesel tudi TikTok, ko bo svoj oglasni prostor odprl tudi oglaševalcem v Sloveniji.
Pričakujemo tudi nadaljnjo rast vplivnostnega marketinga in digitalnih zunanjih površin, ki pa prispevajo manjši delež k celotni rasti digitalnega oglaševanja. Predvsem bo zanimivo spremljati, kako se bo kriza merjenja in ciljanja odrazila na trgu ter kakšna bodo nova razmerja moči in priložnosti, ki se bodo ob tem pojavile.
Za več informacij nam pišite na info@iab.si.